mandag 30. juli 2012

Kontordag

Av natur (eller hva det nå er) er jeg ganske kaotisk. Det er derfor jeg er så organisert: Hvis jeg ikke er det, blir det fort fullstendig kaos.  

Jeg elsker kontordagen min. Det er en dag i uka der jeg sender meldekort (annahver uke), går i nettbanken, skriver eposter jeg har utsatt og tar telefoner. Dette har jeg holdt på med i årevis, og det funker som bare det. Jeg prøver også å takle ubesvarte anrop denne dagen, men det har jeg ikke helt kommet i gang med.

Neida, jeg bruker ikke en hel dag på kontor. Jeg bruker alt fra et kvarter til et par timer avhengig av hvor mye jeg har å gjøre. Om jeg har en full mandag kan jeg også utsette ting til neste mandag, men da må jeg ha oversikt nok over tidsperspektivet på hva-det-nå-er til å vite at det er greit å utsette. 

Det beste med systemet er at å gjøre det såpass ofte gjør at det ikke hoper seg opp en masse jobb. Som regel er det snakk om kanskje en halvtime. En liten jobb er det lettere å ikke utsette. En annen fin ting med å ha det en gang i uka er at regninger alltid blir betalt i tide, også de med absurd kort frist. Ingen purregebyr, hurra! Det å ha en fast dag til det gjør ikke bare at jeg får mer gjort fortere enn ellers, det gjør at jeg har god samvittighet over å ikke bruke tid på den slags resten av tida fordi jeg veit akkurat når det skal gjøres. Det å ha satt av tid til noe gjør det helt greit å ikke gjøre det akkurat nå.

Jeg elsker kontordagen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar