lørdag 21. april 2012

I skapet på Blindern

Som jeg har nevnt er jeg student på NAVnåde. Jeg har en usedvanlig pysete kropp som ikke veit å sette pris på anstrengelser, så det er ikke bare-bare å studere på Blindern, en time unna. Det er mange utfordringer ved det, og en av dem er pengeprosjektrelevant: Mat og te trengs for å komme gjennom dagen, men mat er tungt og tetermos er tungt og bøker er tungt og legen sier jeg skal bære så lite som mulig.

Kunne det reduseres på noe her? I går fikk jeg med litt kjøre- og bærehjelp innreda skapet mitt på Blindern med:

  • Store mengder svenskekjøpt havremjølk i kvartliterbokser.
  • Te i tette bokser. Jeg har oppbevart te i dette skapet før, men alt begynner raskt å smake skap - lite fristende, så det har hendt jeg har kjøpt te.
  • Riskjeks, også i tette bokser. Riskjeks som smaker blindernskap er mange hakk verre enn te som gjør det. 
  • Knekkebrød
  • Ei krukke peanøttsmør, usøta
  • Matbarer av ymse slag med lang holdbarhet, mest daddelsøta med mye proteiner. 
  • Mørk sjokolade med lite sukker 
  • Tekopper 
  • Litt oppvasksåpe og en oppvasksvamp
  • Vannkoker jeg fikk for noen år sida, av typen en stikker ned i koppen. Når Uglebo er åpne finnes det gratis varmtvann der, og bare tevann uten te kan en ellers få for to kroner på HFkantina, men jeg liker at det finnes en backup som kan gi meg te når jeg er helt uten penger. 


Jeg må så klart fortsatt ha med meg mat, men den kommer til å bli mye lettere å bære nå som jeg ikke trenger å ha med meg te, og de gangene maten ikke strekker til er jeg forberedt på å klare meg uten å kjøpe noe som helst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar