tirsdag 26. mars 2013

Mem

Disse spørsmåla har gått rundt på internett, og jeg liker memer (i den ikke-vitenskaplige betydninga av ordet). Så:


Hva ville du gjort om du plutselig fant/fikk:

100 kroner: Jeg ville gitt pengene til et godt formål som respekterte engangsgivere (en sjeldenhet, dessverre). Hadde det skjedd i dag ville jeg nok sendt dem rett til MEandYou som prøver å crowdfunde et lovende forskningsprosjekt på ME som forskningsrådet godkjente som bra nok men ikke prioriterte.

1 000 kroner: Jeg ville tenkt på det som inntekt og dermed satt 25% på felleskontoen. Resten ville jeg antakeligvis satt på helsekontoen, eller plassert på nærmeste spareprosjekt (akkurat nå: Sykkel.)

10 000 kroner: Som forrige, eller kanskje satt på en konto for overraskelsespenger.

100 000 kroner: Disse hadde jeg nok plassert på boligkontoen. Det er omtrent så mye ekstra som burde finnes der i tilfelle HusKatastrofe.

1 000 000 kroner: Hundre tusen ville gått på huskontoen, jeg ville ha nedbetalt boliglånet, og resten tror jeg jammen hadde gått til en ferie. Så måtte jeg satt meg ned og gjort matten på hvor mye jeg nå skulle spare, og hva til, om forbruket skulle økes, og i så fall hvorfor og til hva.

10 000 000 kroner: I tillegg til huskonto og gjeldsfrihet som over ville jeg nok satt av en engangssum til oppussing og litt luksus - og så satt meg ned for å lære mer om økonomisk og etisk bærekraftig investering.

Hva ville du gjort?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar